Activity-Agenda / Job-Report
Afternoon Activities in ERASMUS+
Tuesday, 20.10. 2020
HYBRID-SESSION 06
4 participants, 14:00 - 14:30, Room 52
Ma, Se, Ak, Dz
5 participants, 14:30 - 14:45, Homeoffice
Ag, Vi, Ha, Ti, Vo
9 participants, 14:45 - 15:30, Room 52&Homeoffice
Ma, Se, Ak, Dz, Ag, Vi, Ha, Ti, Vo
5 participants, 15:30 - 15:45, Homeoffice
Ag, Vi, Ha, Ti, Vo
Video-Cooperation in Robotics:
- Camera focussing to the room; whiteboard shows monitor.
- Dz is guiding the students to the platform OX and SKYPE.
- Vo reports current schedule concerning meetings.
- Vo is guiding students via SKYPE:
Connection-Check of our construction
by using LEGO-Mindstorms-LabVIEW-Software:
Ak and Se check the connections of their construction shown by a wiring
diagramm in the right / bottom corner of their monitors:
Motor A is positioned right (view from rear)!
Red arrows of GYROSENSOR on INPUT 2 are visible on right side of the
GYROBOY.
After completion and check of the construction:
- excercise simple steering jobs by means of the coloured blocks at the launching ramp.
- maximum angle of climb with balancing uphil and downhill, depending on surface of road.
- Parcours of different levels of difficulty shall become worked out (road or just line).
Ma is using the LEGO-Home Parcour. His coloursensor is pointing to the ground: The
robot avoids mistakes by crossing the red borders, because these are interpreted as
STOPP-signal.
Ha is using a playground floor, Ag and Vi let the robot cross a vacucleaner-cable.
- Ma writes down tasks and defines penalty-seconds for time-extension, wrong actions,
touching borders or crossing lines; theses rule are published by him on the platform OX.
- Ak and Se check missing parts; these shall Vo pick from the magazin.
- Ha was successful in implementing a printer, inspite just being a standarduser.
- Ti is shifting the BrainBrick on the chassis for easier access to the charging connector.
- Vi an Ag have been producing a short video and sent this to Vo
Feedback participants and teachers:
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Choice of Educational Material and Subjects
in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses)
related to the level of intellectual development of students
Aktivitätsplan/ Arbeitsbericht
Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+
Dienstag, 20.10. 2020
HYBRID-SESSION 06
4 Teilnehmer*innen, 14:00 - 14:30, Raum 52
Ma, Se, Ak, Dz
5 Teilnehmer*innen, 14:30 - 14:45, im Homeoffice
Ag, Vi, Ha, Ti, Vo
9 Teilnehmer*innen, 14:45 - 15:30, R52&Homeoffice
Ma, Se, Ak, Dz, Ag, Vi, Ha, Ti, Vo
5 Teilnehmer*innen, 15:30 - 15:45, im Homeoffice
Ag, Vi, Ha, Ti, Vo
Video-Kooperation in Robotics:
- Kamera zum Unterrichtsraum; Monitorbild am Whiteboard.
- Dz führt durch die Anmeldeprozeduren von OX und SKYPE
- Vo gibt Rückmeldung zum Planungsstand für Meetings.
- Vo leitet via SKYPE:
Verbindungstest unserer Konstruktion
mittels LEGO-Mindstorms-LabVIEW-Software:
Ak und Se kontrollieren die Schaltung ihrer Konstruktion, anhand des
Schaltbildes welches ihr Monitor unten rechts anzeigt:
Motor A ist rechts (von hinten betrachtet)!
Die roten Pfeile des GYROSENSORS an Eingang 2 sind an der rechten
Seite zu sehen.
Nach Fertigstellung und Überprüfung der Konstruktion:
- einfache Übungen zur Steuerung des GYROBOY mit den Farbbausteinen der Startrampe.
- Experimente zum Steigungswinkel , Balancieren auf Rampenmitte, abhängig vom Untergrund.
- Parcours unterschiedlichen Schwierigkeitsgrades erarbeiten (Fahrbahn oder Linie):
Ma verwendet den LEGO-Home Parcour. Er richtet den Farbsensor nach unten; so vermeidet
der GYROBOY Übertretungfehler, indem er die roten Seitenlinien als Stoppbefehl
interpretiert.
Ha verwendet eine Spielmatte, Ag und Vi lassen den GYROBOY ein Kabel überwinden.
- Ma notiert Aufgaben und legt Strafsekunden für Zeitfehler, Bewegungsfehler sowie Berühren
oder Überfahren einer Linie fest; diese publiziert er durch Freigabe auf der Plattform OX.
- Ak und Se registrieren fehlende Bauteile, die Vo demnächst aus der Reserve bereitstellt.
- Ha hat als Standarduser seinen Drucker erfolgreich installiert (durch HINZUFÜGEN).
- Ti versetzt den BrainBrick so, dass künftig die Ladebuchse besser zugänglich ist.
- Vi und Ag produzierten ein kurzes Video, welches sie sofort an Vo sandten.
Feedback Teilnehmer*innen und Lehrkräfte:
Holstentor-
Gemeinschaftsschule
mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien
in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse)
differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne